توطئه های دشمن در لباس دوستی! :: روزی یک آیه

روزی یک آیه

هر روز یک آیه همراه با تفسیر

روزی یک آیه

هر روز یک آیه همراه با تفسیر

محبوب ترین مطالب

توطئه های دشمن در لباس دوستی!

دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ب.ظ

قَالُوا یَا أَبَانَا مَا لَکَ لَا تَأْمَنَّا عَلَى یُوسُفَ وَإِنَّا لَهُ لَنَاصِحُونَ(یوسف/11)

(برادران نزد پدر آمدند و) گفتند پدر جان ! چرا تو درباره (برادرمان ) یوسف به ما اطمینان نمى کنى در حالى که ما خیر خواه او هستیم؟


معمولا هرگز دشمنان با صراحت و بدون استتار براى ضربه زدن وارد میدان نمى شوند، بـلکـه بـراى ایـنـکـه بـتـوانـنـد طـرف را غـافـلگـیـر سـازنـد، و مـجـال هـر گـونـه دفاع را از او بگیرند، کارهاى خود را در لباسهاى فریبنده پنهان مى سـازنـد، بـرادران یـوسـف نـقـشـه مـرگ یا تبعید او را تحت پوشش عالیترین احساسات و عـواطـف بـرادرانـه پـنـهـان ساختند، احساساتى که هم براى یوسف تحریک آمیز بود و هم براى پدر ظاهرا قابل قبول.
ایـن هـمان روشى است که ما در زندگى روز مره خود در سطح وسیع با آن روبرو هستیم ، ضربه هاى سخت و سنگینى که از دشمنان قسم خورده ، از این رهگذر خوردهایم کم نیست ، گاهى بنام کمکهاى اقتصادى ، و زمانى تحت عنوان روابط فرهنگى ، گاه در لباس حمایت از حـقـوق بـشـر، و زمـانـى تـحت عنوان پیمانهاى دفاعى ، بدترین قراردادهاى استعمارى نـنـگـیـن را بـر مـلتـهـاى مـسـتـضـعـف و از جـمله ما تحمیل کردند، ولى با اینهمه تجربیات تاریخى باید اینقدر هوش و درایت داشته باشیم که دیگر نسبت به اظهار محبتها و ابراز احـساسات و عواطف این گرگان خونخوار که در لباس انسانهاى دلسوز خود را نشان مى دهـنـد خـوشـبـیـن نـبـاشـیـم ، ما فراموش نکرده ایم که قدرتهاى مسلط جهان بنام فرستادن پزشک و دارو به بعضى از کشورهاى جنگ زده آفریقا اسلحه و مهمات براى مزدوران خود ارسـال مى داشتند، و زیر پوشش دیپلمات و سفیر و کاردار، خطرناکترین جاسوسهاى خود را به مناطق مختلف جهان اعزام مى نمودند.
بنام مستشاران نظامى و آموزش دهنده هاى سلاحهاى مدرن و پیچیده تمام اسرار نظامى را با خـود مى بردند، و بنام تکنیسین و کارشناس فنى ، اوضاع اقتصادى را در مسیر الگوهاى وابسته ، که خود مى خواستند هدایت مى کردند.
آیا این همه تجربه تاریخى براى ما کافى نیست که هیچگاه فریب این لفـافـهـاى دروغـیـن زیبا را نخوریم ، و چهره واقعى این گرگان را از پشت این ماسکهاى ظاهرا انسانى ببینیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۱
میم الف

نظرات (۱)

سلام ممنون از سایت خوب و ارائهمطالب ارزندتون.استفاده کردیم.ممنونم از زحماتتون دوست عزیز
پاسخ:
سلام خواهش می کنم
ممنون از لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی